30.12.14

Вибираємо матеріали



Як вибрати матеріали для занять образотворчим мистецтвом

Вибираємо фарби
1. Вибираючи фарби, слід звернути увагу на те, що акварельна техніка, найскладніша, особливо для початківців. Але, якщо ви вирішили малювати аквареллю, то купуючи фарбу зверніть увагу на те, щоб фарба, блищала, прилипала на дотик. На даний час на ринку є досить непогані по якості і по ціні фарби (фірми "Луч"російський виробник та українського виробника "Гама")

2. Вибираючи гуашеві фарби, знайте, що це одна з найпростіших технік живопису, тому , якщо ви початківець, то сміливо починайте творити. Вибираючи гуаш, зверніть увагу на те , щоб фарба по консистенції нагадувала вершки, не було тріщин, не стояла рідина. Краще купувати фарбу як акварельну так і гуашеву у баночках, а не в тубах. Це дасть змогу оцінити товар і дозволить довше зберігати фарбу. Але , якщо у вас непереборний потяг до творчості і куплені фарби закінчуються швидко, то можна купувати і в тубах, але перевіреного воробника.

3. Якщо фарба засохла у баночці, то їй можна дати друге життя- розвести теплою водою, помішуючи паличкою. Для цього , в залежності від стану гуаші додайте  трохи теплої води у фарбу, хай помокне,  а потім починайте розмішувати, при необхідності додаючи воду, доки ваша фарба  по густоті не нагадуватиме вершки.

4. Акрилові фарби теж на водяній основі, тому розчинником для них є звичайна вода. перевага акрилу в тому, що ці фарби швидко сохнуть і мають високу щільність, що дозволяє покривати будь-яку поверхню(скло, дерево, метал, тканини, стіни, тощо). Вибираючи, ці фарби, зверніть увагу на консистенцію фарби, вона має бути, як вершки і не розтрісканою, також важливо , щоб у тюбику, чи баночці  "не стояла" рідина. Також варто зазначити, для професійного розпису стін, краще брати фарбу італійського виробника. Для акрилового живопису, необхідно також  акриловий ґрунт і лак і синтетичні пензлики.
5. Для олійного живопису потрібні олійні фарби, розчинник (його можна замінити звичайною соняшниковою олією) і лак. Пензлики: щетина. синтетика. Купуючи олійні фарби, зверніть увагу не тільки на термін придатності, але й на сам тюбик (він повинен бути запаяний) олійні фарби зберігайте герметично , щоб не пересихали. Олійні фарби, як і акрилові на палітру викладайте ту кількість , яку  використаєте.
 
Вибираєм пензлики
 1. Вибираючи пензлики для акварелі та гуаші, зверніть увагу на те, щоб по формі ворс нагадував свічечку, півколо, лопатку, на дотик був м'якеньким,  ворсинки не стирчали в різні боки, а щільно прилягали один до одного.
2. Для олійного станкового живопису краще обрати пензлики з довгими ручками (щетина, або синтетичні)
3. Для акварелі найкраще підходять пензлики "білка" і "поні", але є свої нюанси: "білка" швидше зношується і ворс має здатність "лізти"; "поні" і "колонок" більш  практичніші і добре підходять для гуашевих фарб.

Вибираємо основу для живопису
1. Для акварельного живопису , звичайно вибираємо папір акварельний. Він цупкий і з одного боку гладенький, а з іншого фактурний. Малюємо на гладенькій стороні.
2. Для гуашевого живорису, підійде папір для креслення, чи інший цупкий папір, картон, фанера, дерево, скло, солоне тісто, гіпс, яєчна шкарлупа тощо. Єдине, що варто знати - дерево  знежирити (наприклад спиртом) і будь-яка поверхня повинна бути чистою.

Працюємо пензликом
1. Якщо у ваших руках пезлик, то пам'ятайте про те, що він потребує ніжного і впевненого керування вашою рукою і душею.
2. Пензлики зберігаємо ворсом  вгору.
3. Не тримаємо у воді, щоб не зіпсувати форму.
4. Ніжно і разом з тим, впевнено, наносимо мазки пензликом і ніколи не імітуємо важку працю маляра, якщо хочемо, щоб пензлик гарно і довго служив.
Зверніть увагу , як торкається скрипаль смичком струн своєї скрипки, так і ви торкайтесь пензликом поверхні.
Сподіваюсь, мої рекомендації допоможуть і батькам і учням отримати насолоду від занять живописом.

Графічні матеріали
Якщо є непереборне бажання зайнятися графікою, то почнемо з вибору матеріалів.
1. Олівці. Звичайні прості олівці, яких так багато на полицях магазинів. Які вибрати?
Отже вибираємо: олівці м'які ( на олівцях є багато позначок) . М'які - малюють темну, майже чорну лінію, ледь, торкнувшись паперу, на них стоять літери М, або В, часом із цифрами від 1 і вище. Чим більша цифра тим м'якіший олівець. Переваги таких олівців у тому , що вони легко передають насиченість тону і легко стираються гумкою. Шкода, що стержень такого олівця швидко стирається. Середньої твердості олівці з позначками ТМ, або НВ. На папері такі олівці залишають, світліший слід і, навіть  дотиком, ви самі відчуєте, що слід вони залишають не такий насичений, а світліший.
І тверді олівці-лінія, залишена ними, тоненька і світла. Такими олівцями добре передавати освітлену сторону гіпсових моделей.
2. З олівцями зрозуміло. А яким має бути папір? Тут все простіше- на ваш смак і можливості. Експериментуйте.
3. Вугілля. Може бути пігулка активованого вугілля, або шматок дерев'яного вугілля. Ним можна малювати не тільки по папері, але й по стіні, тканині. Техніка вугіллям найбільше підходить для швидких ескізів, передачі загальних форм, нечітких ліній.
4. Туш. Для роботи потрібні пера, або пензлі. Графічні роботи тушшю потребують вправності і чіткості ліній. Тому, якщо ви початківець, то вам, просто треба трохи повправлятись , доки не відчуєте лінію.

Немає коментарів:

Дописати коментар