Виступ на міському семінарі-практикумі на тему "Застосування елементів арт-терапії на уроках образотворчого мистецтва"
Артттерапія – це метод впливу на емоційний та фізичний стан людини за допомогою різних видів художнього та ужиткового мистецтва (малювання, живопису, ліплення тощо). Завдання арт-терапії полягає у використанні людиною різноманітних образотворчих матеріалів з метою вираження змісту свого внутрішнього світу. Існують такі різновиди арт-терапії: кольоротерапія, музикотерапія, фольктерапія,казкотерапія, ігрова терапія та ін.
КОЛЬОРОТЕРАПІЯ
З самого народження кожного з нас оточують кольори, що виявляють вплив на організм, нервову систему та психіку людини, налаштовуючи його в унісон з оточуючим світом. Колір значно впливає на нас: притягує нас і до нас, змушує робити покупки та викликає різноманітні емоції. Зумовлює раптові почуття і навіть фізіологічні реакції, від припливу крові до почуття холоду.
Колір може навіть лікувати. Наприклад, біль знімають відтінки блакитного. А сил надає помаранчевий. Зелений заспокоює. Недарма ми так намагаємось хоча б не на довго вирватись із міста - ближче до природи і її зеленого кольору. Але окрім безпосереднього використання кольору існують психологічні, дуже дієві, техніки кольоротерапії - методу психологічного лікування з метою розслаблення, зняття стресів, підняття настрію та тонусу за допомогою кольорів.
Емоції в кольорі
Діти рано починають відчувати колір та підбирати його для зображення у свого настрою. Доктор Макс Люшер, психолог та дослідник в області кольору прийшов до висновку, що вибір кольору дуже тісно зв’язаний із психологічними особливостями людини, із станом її здоров'я.
Діти використовують в основному 5-6 кольорів. В цьому випадку можна розмовляти про нормальний середній емоційний розвиток школяра. Більш широка палітра кольору говорить про натуру чуттєву, багату емоціями. Якщо дитина використовує тільки 1-2 олівця, це скоріш за все вказує на негативний стан у цю хвилину: тривога (синій), агресія (червоний), депресія (чорний). Використання простого олівця іноді трактується як «відсутність» кольору, таким чином дитина повідомляє про те, що у його житті не вистачає яскравих барв та добрих емоцій.
Найбільш значимі фігури дитина завжди виділяє більшою кількістю кольорів. А відкрито неприйнятних персонажів малює чорним, або темно-коричневим кольором. Також колір може передавати риси характеру та стан:
- темно-синій - концентрація на внутрішніх проблемах, потреба в спокої, самоаналіз.
- зелений – рівновага, незалежність, впертість, прагнення до безпеки;
- червоний – сила волі, ексцентричність, направленість у зовнішній світ, агресія (якщо червоного забагато), підвищена збудженість, активність;
- жовтий – добрі емоції, безпосередність, цікавість, оптимізм;
- фіолетовий – фантазія, інтуїція, емоційна та інтелектуальна зрілість;
- коричневий – відчуття, фізичний дискомфорт, незручність, часто неприємні емоції;
- чорний – пригніченість, протест, справжня потреба в змінах;
- сірий – відсутність кольору, апатія, бажання піти, не помічати нічого, що тривожить.
На окремих уроках доцільним є використання «Барвопису» , в якому діти позначають відповідним кольором свій настрій після різних видів роботи. Це дасть змогу вчителю впроваджувати методики арт-терапії на уроках.
КОЛЬОРОТЕРАПІЯ
З самого народження кожного з нас оточують кольори, що виявляють вплив на організм, нервову систему та психіку людини, налаштовуючи його в унісон з оточуючим світом. Колір значно впливає на нас: притягує нас і до нас, змушує робити покупки та викликає різноманітні емоції. Зумовлює раптові почуття і навіть фізіологічні реакції, від припливу крові до почуття холоду.
Колір може навіть лікувати. Наприклад, біль знімають відтінки блакитного. А сил надає помаранчевий. Зелений заспокоює. Недарма ми так намагаємось хоча б не на довго вирватись із міста - ближче до природи і її зеленого кольору. Але окрім безпосереднього використання кольору існують психологічні, дуже дієві, техніки кольоротерапії - методу психологічного лікування з метою розслаблення, зняття стресів, підняття настрію та тонусу за допомогою кольорів.
Емоції в кольорі
Діти рано починають відчувати колір та підбирати його для зображення у свого настрою. Доктор Макс Люшер, психолог та дослідник в області кольору прийшов до висновку, що вибір кольору дуже тісно зв’язаний із психологічними особливостями людини, із станом її здоров'я.
Діти використовують в основному 5-6 кольорів. В цьому випадку можна розмовляти про нормальний середній емоційний розвиток школяра. Більш широка палітра кольору говорить про натуру чуттєву, багату емоціями. Якщо дитина використовує тільки 1-2 олівця, це скоріш за все вказує на негативний стан у цю хвилину: тривога (синій), агресія (червоний), депресія (чорний). Використання простого олівця іноді трактується як «відсутність» кольору, таким чином дитина повідомляє про те, що у його житті не вистачає яскравих барв та добрих емоцій.
Найбільш значимі фігури дитина завжди виділяє більшою кількістю кольорів. А відкрито неприйнятних персонажів малює чорним, або темно-коричневим кольором. Також колір може передавати риси характеру та стан:
- темно-синій - концентрація на внутрішніх проблемах, потреба в спокої, самоаналіз.
- зелений – рівновага, незалежність, впертість, прагнення до безпеки;
- червоний – сила волі, ексцентричність, направленість у зовнішній світ, агресія (якщо червоного забагато), підвищена збудженість, активність;
- жовтий – добрі емоції, безпосередність, цікавість, оптимізм;
- фіолетовий – фантазія, інтуїція, емоційна та інтелектуальна зрілість;
- коричневий – відчуття, фізичний дискомфорт, незручність, часто неприємні емоції;
- чорний – пригніченість, протест, справжня потреба в змінах;
- сірий – відсутність кольору, апатія, бажання піти, не помічати нічого, що тривожить.
На окремих уроках доцільним є використання «Барвопису» , в якому діти позначають відповідним кольором свій настрій після різних видів роботи. Це дасть змогу вчителю впроваджувати методики арт-терапії на уроках.
Арт-терапія - можливість врівноважити нервову систему, корегувати поведінку. У системі освітніх закладів - це новітній підхід в провадженні здоров’язбережних компетентностей в освітній галузі. Виконуючи малюнки, дитина задіює підсвідомість. Малюнки дозволяють фахівцям визначити психічний стан дитини, стан нервової системи. Зображення, які ми створюємо можуть вказувати на захворювання нашого організму. Під час виконвння малюнку, у корі головного мозку людини відбуваються якісні зміни процесу гальмування, що в свою чергу дозволяють розслабити нервову систему.
Учитель малювання на своїх уроках допомагає учням зняти втому, створити ситуацію успіху. А також досягнути високих результатів у реалізації творчих задумів. Це ж стосується і дорослих.
Арт-терапія здатна допомогти в усуненні емоційної виснаженості, що є частим супутником учительської професії.
Як учитель образотворчого мистецтва, я приймаю участь у психолого-педагогічних семінарах. Також проводжу для колег майстер-класи арт-терапії. На даному засіданні семінару-практикуму. Я запропонувала «пальчиковий живопис».
Пальчиковий живопис має гарну загальну рефлексуючу дію, сприяє вивільненню прихованих емоцій. Торкаючись пальчиками фарби і паперу, людина має тісніший контакт з матеріалом, краще відчуває форму, більш упевнена у власних можливостях.
У даному випадку я запропонувала малюнок "Чарівного дерева".
Алгоритм виконання
- Кожен пальчик на обох руках вмочити у різні кольори, які вам подобаються.
- Уявіть, що ви граєте на музичному інструменті, торкаючись пальчиками аркуша формуємо крону дерева.
- Виділяємо стовбур, гілочки. Усю роботу виконуємо пальчиками.
- Прикрашаємо дерево цвітом, плодами, птахами.
- Під деревом вистукуємо пальчиками травичку, квіти, опале листя, тварин.
- Додаємо своєму малюнку акцентів за бажанням.
На відміну від учнів, учителі дуже бояться забруднити руки, що є свідченням того, що в силу своєї соціальної ролі вони бояться зробити помилку, неправильний вчинок. Такий малюнок допомагає розкрити творчу і сміливу особистість. Заразом, виконуючи малюночок пальчиками, ми робимо корисну гімнастику для кінчиків пальців, що сприятливо діє на ділянки кори головного мозку, а саме на ті, що відповідають за процеси мислення , мовлення, уяви, зняття втоми. Такі заняття необхідно проводити під музичний супровід. Це створює ситуацію релаксу, краще знімає втому.
Малювання пальчиками дає гарні результати у системі заходів з людьми схильними до втоми, депресій та різних невротичних станів.
ВСЕ ЧИТАЙТЕ ЦЕ ЗАВДАННЯ НА ЯК ВІДПОВІДАЮТЬ МОЮ КРЕДИТУ З ЛЕГІТОВОЇ І КОРІБНОЇ КОМПАНІЇ Мене звуть Керстін Ліс, я шукав кредит, щоб погасити свої борги, всі, кого я зустрів, шахраювали і брали гроші, поки нарешті не зустріли пана, Бенджаміна Брейль Лі Він міг дати мені позику в розмірі 450 000,00 R. Він також допоміг деяким моїм колегам. Я сьогодні говорю як найщасливіша людина у всьому світі, і я сказав собі, що будь-який позикодавець, який рятує мою родину від нашого бідного становища, я скажу ім'я всьому широкому світові, і я так радий сказати, що моя родина повертається назавжди, тому що мені була потрібна позика, щоб почати своє життя на всьому протязі, оскільки я єдина мама з 3 дітьми, і весь світ здавався, що він висить на мені, поки я не мав на увазі, що Бог послав позикодавця, який змінив моє життя і що в моїй родині, БОГ, що побоюється кредитора, містер, Бенджамін, він був Спаситель БОГ, посланий рятувати мою сім'ю, і спочатку я думав, що це стане неможливим, поки я не отримаю позику, і запросив його до своєї сім'ї -Усім учаснику, від якого він не відмовився, і я пораджу будь-кому, хто справді потребує позики, звернутися до пана Бенджаміна Брейля Лі електронною поштою за адресою (lfdsloans@outlook.com), оскільки він є найбільш розуміючим і добрим сердечним кредитором I коли-небудь зустрічалися з турботливим серцем. Він не знає, що я роблю це, поширюючи свою доброзичливість у відношенні до мене, але я вважаю, що я повинен поділитися цим питанням з усіма вами, щоб звільнити себе від шахраїв, будьте обачливими, як вдавачі та зв’яжіться з правою кредитною компанією. com або whatsapp + 1-989-394-3740. .
ВідповістиВидалити